Kommande drömmar/förhoppningar/önskningar

Jag gjorde det, jag beställde 5 böcker från Adlibris i förrgår fast än jag lovat mig själv att inte beställa fler böcker på ett bra tag. Men jag har lust att läsa just dessa böcker, jag har inte lust att läsa dem i min hög. Min beställning bestod av:

Jennifer L. Armentrout - Obsidian; en rekommendation av syrran
Isaac Asimov - Caves of steel; En futuristiskt, mysterie roman (1954)
Isaac Asimov - Rest of the robots; En samling av flera texter om robotar (1964)
Marissa Meyer - Scarlet; Löst baserat på Disney-prinsessor i sci-fi version
Jean-Paul Sartre - Äcklet; Filosofisk bok som hanterar existentialismen (1938)
 
Jag har läst två böcker av Isaac Asimov och kan inte låta bli att förundras över hans logik och fantasi. Tänk vilka futuristiska miljöer han skrivit om för 50-60 år sedan (!) Shit, kan inte låta bli att bli grymt imponerad...
 
Scarlet är andra delen i en serie vars första del gillade jag starkt, det var också en rekommendenation av syrran.
 
Äcklet. En rekommendenation från en klasskamrat. Efter en förklaring om innehållet blev jag intresserad av denna boken, så får se vad jag tycker, ska bli intressant ;-)
 
 
Men min bok-hög består, jag har läst kanske 2-3 stycken sen min senaste bok-order. Just nu läser jag Hjärtans mörka flod av Dean Koontz, som jag har planerat att avsluta innan jag påbörjar mina senaste böcker.... Ack vad jag önskar att jag hade mer tid att läsa...
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag läser ;)

2013-04-20 @ 20:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0