Dean Koontz

I min tidiga tonår gillade jag inte att läsa. Böcker? blää...
Jag hade nog läst två bra böcker när jag var 17-18; Go ask Alice & Robinson Crusoe.
Men idag älskar jag att läsa! oj, vad jag gillar böcker... Och mitt startskott på läsningen var just Dean Koontz. Jag var sjukt uttråkad en dag, käraste sambon föreslog att jag kunde läsa en bok, jag plockade upp Vakande ögon av Dean Koontz, och läsningen fångade mig i sitt grepp och har inte släppt mig sedan dess..
 
Jag har läst flera av hans böcker, de jag läst är:
Vakande ögon
Midnatt
Odd Thomas
Alltid Odd
Broder Odd
Tid för Odd
När månen skiner
Mr Murder
Hjärtats mörka flod, som var den senaste jag läst.
 
 
Och jag måste säga, att min senaste läsning gjorde mig besviken. Jag tyckte inte allt att boken speglade Koontzs oförutsägbara spänning som de andra gjort. Visst fanns hans vanliga inslag med unika karaktärer; starka talanger och sociopater. Men nej, denna bok påminde mer om Stieg Larsson än Koontz. Lite besviken..
 
Nu tar jag en paus från Koontz och ska nu sätta tänderna i Scarlet. Men i min bokhög väntar ytterligare en Koontz som jag så småningom ska läsa; 77 Shadow Street
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0